Skip to main content

DataSponge Hjælpecenter

Her finder du svar på ofte stillede spørgsmål. Kan du ikke finde svaret her er du velkommen til at kontakte os og få svar på dine spørgsmål.

Typisk stillede spørgsmål

Vi har flere regnskaber. Kan I håndtere det?

Ja det er ikke noget problem. Vi kan koble alle regnskaber sammen uden problemer. Arbejder I med forskellige valutaer laver vi en konvertering, så I selv kan vælge hvilke valuta I ønsker at se jeres regnskab i.

For at kunne skabe et koncernregnskaber kræver det enten at I har ens kontoplan på tværs af regnskaberne eller at vi laver en kontomapning. Vi har prøvet alt.

Vi kan sågar også lave et koncernregnskab, hvor noget data kommer fra f.eks. Navision og noget kommer fra Business Central.

Vi sælger til udlandet. Kan man se data i flere valutaer?

Som udgangspunkt konvertere vi alt til den valuta som dit regnskab er sat op til. Handler du med udlandet vil du kunne se dine tal i kundens eller kreditors valuta også. Det betyder at holder du et møde med en japansk kunde kan du salgsdata i Yen for den kunde.

Som standard omregner vi ikke alt til andre valutaer end regnskabsvaluta, men ønskes det kan det sagtens lade sig gøre.

Kan jeg tilgå historisk data?

Det at flytte historisk data med over i et nyt økonomisystem kan være en dyr fornøjelse. Hos Datasponge tænker vi det anderledes. Vi sammenkobler historisk data fra dit gamle system med dit nye system direkte i Power BI. På den måde kan du bygge dit nye system fuldstændig fra bunden, uden at tænke historisk data ind.

Vi kan hente historisk data fra Dinero, E-conomics, C5, Navision og AX

Kan jeg koble andre systemer f.eks. Salesforce til vores model?

Ja det kan du godt! Vi har prøvet at koble mange forskellige systemer sammen med vores løsninger. Vi har lavet integrationer til Salesforce, Microsoft CRM, telefonsystemer, Excelark, Sharepoint og meget andet.

Kan jeg selv lave nye dashboard?

Ja det kan du sagtens. Vores løsninger indeholder en model, hvor vi har skabt struktur i jeres data og dermed bliver det meget lettere at lave nye rapporter og dashboards.

Man kan bygge rapporter online på Powerbi.com i programmet Power Bi Desktop og i Excel. Det er alt efter hvor du synes det er lettest.

Når jeg laver en ny konto i min kontoplan. Kommer den så automatisk med?

Ja det gør den ved næste opdatering. Vi kigger på indrykninger og hvor en konto er sat op henne. Det betyder at den automatisk falder ind i den gruppe som den tilhører i dit ERP system.

Du kan automatisk fremtvinge en opdatering på Powerbi.com ved at trykke på ”opdater” på datamodellen.

Når jeg opretter en ny debitor. Kommer den så automatisk med?

Ja det gør den ved næste opdatering.

Alle nye debitorer, kreditorer, varer osv. Kommer med ved næste opgradering. Laver du ændringer på en debitor vil det også blive opdateret ved næste opdatering.

Du kan manuelt lave en opdatering ved at trykke på ”opdater” på datamodellen.

Når jeg opretter en ny kreditor. Kommer den så automatisk med?

Ja det gør den ved næste opdatering.

Alle nye debitorer, kreditorer, varer osv. Kommer med ved næste opgradering. Laver du ændringer på en debitor vil det også blive opdateret ved næste opdatering.

Du kan manuelt lave en opdatering ved at trykke på ”opdater” på datamodellen.

Når jeg opretter en ny vare. Kommer den så automatisk med?

Ja det gør den ved næste opdatering.

Alle nye debitorer, kreditorer, varer osv. Kommer med ved næste opgradering. Laver du ændringer på en debitor vil det også blive opdateret ved næste opdatering.

Du kan manuelt lave en opdatering ved at trykke på ”opdater” på datamodellen.

Hvor ofte opdateres mine data?

Det er muligt at opdatere dine data automatisk op til 8 gange i døgnet. Ønsker du at få dine data opdateret oftere er det muligt ved at tilkøbe Power BI Premium. Så kan man få modellerne opdateret op til 48 gange i døgnet.

Det er også muligt at opdatere manuelt.